Er zijn verschillende manieren om je producten onder de aandacht te brengen. Veel van deze zaken zijn beproefde methodes, maar soms denken verkopers dat deze ouderwets zijn. In deze blog nemen we ze allemaal met je door. Kijk snel met ons mee en neem de beste over.

Beursstand

Veel bedrijven gebruiken nog de klassieke beurstand. Al vanaf het begin van het ontstaan van handel en nijverheid werd de stand of beursstand gebruikt om waren uit te stallen. Op deze manier is het eeuwen lang een manier geweest om geld te verdienen. Op een zakelijke beurs is het nog steeds een komen en gaan van nieuwe en innovatieve ideeën. Een beurstand is dan een geschikte manier om je bedrijf te promoten, te netwerken en mensen te spreken van alle rangen en standen.

Interactieve wand

Op een beurs of in een winkel is het slim om een interactieve wand te gebruiken, zo kunnen klanten zelf snel informatie vinden. Zelf de informatie raadplegen is een actieve handeling die ervoor zorgt dat de concentratie hoger ligt. De conversie gaat omhoog als mensen goed geïnformeerd zijn over een product en hier enthousiast over zijn.

Promotiestand

We kennen allemaal de promotiestand in een supermarkt of markt voor media. Een podium om nieuwe producten aan de man te brengen. Vaak is er een demoman of -dame die laat zien wat een product kan. Er zijn ook producten om te proeven. Dit is natuurlijk een geschikte manier om mensen kennis te laten maken met de smaak van een etenswaren. Vaak zien we ook een lage prijs voor een product in een promoverpakking, wat dan een paar weken later in een grotere verpakking voor een hogere prijs te koop is. Bier wordt zo nog wel eens aan de man gebracht.

Conclusie

In de tijd waarin de digitale technologie zo belangrijk is, blijft er ook nog ruimte voor de analoge beurstand, al dan niet met een digitale wand als ondersteuning. Face to face communicatie blijft een belangrijke manier om producten te verkopen.

Meer ontdekken?

4 tips bij het inschakelen van een klusbedrijf. Wat doen slotenmakers nu eigenlijk? Dit en meer vind je op onze site. Doe er je voordeel mee.